Alla inlägg under mars 2011

Av livinginspringgarden - 31 mars 2011 23:38

Klockan är snart nästa dygn och jag är inte ens i närheten av John Blund.

Har en helt tokig dag imorgon med aktiviteter från kl 10 till sena natten så jag skulle verkligen behöva sova, men det är precis som att jag bara måste vara uppe därför.

22,5-års trots säger min vän att det är, får kanske lita på henne och se fram emot den dagen jag fyller 23 och slipper det.

Av livinginspringgarden - 30 mars 2011 22:15

Allt jag behöver nu är tid
Tid att komma över dig,
tid att samla ihop
Det som är kvar av mig
Och allt jag behöver nu
är lugn och ro
Att hitta en plats nånstans
Där jag sätta ett frö
som kan få gro


Allt jag behöver nu
är att hitta mig själv igen
Det kommer kanske inte att bli lätt
Men jag vet inget annat sätt,
så låt mig va
Så om du ser dig som en vän
kom inte hit igen
Du gör bara saker värre än de är
Och till och med du borde kunna se
Att allt jag behöver nu
är att få vara ifred

Av livinginspringgarden - 28 mars 2011 13:15

 

Har haft den bästa helgen, ja kanske tom veckan, på väldigt länge :)

Startade helgen med en promenad bland dessa vackra träd tillsammans med en av dom bästa. Efter det har timmarna bara flygit iväg. Vi har hängt i källaren, kollat på innebandy, haft ungdomsmöte, gudstjänst, lagat mat, fixat bönerum och framför allt umgåtts!


Ser fram emot en något lugnare men förhoppningsvis lika underbar vecka tillsammans med dom bästa.

Av livinginspringgarden - 26 mars 2011 18:15

Sitter nu och lyssnar på lovsångsbandet som repar inför kvällens ungdomsmöte här i springgarden. Låter riktigt bra och jag vet att det kommer låta ännu bättre när lokalerna fylls av ungdomar som stämmer in i lovsången.


De senaste har jag funderat mycket på just lovsången och vad den betyder för mig. Är verkligen inte duktig på att sjunga men gör det gärna. Men det är kanske inte just den delen jag har tänkt på utan om jag verkligen står för det jag sjunger.

Det är så lätt att stå där och sjunga att vill ge allt till honom, följa honom 100 %. Men är vi redo när han kallar oss?


Han har gång på gång under de senaste veckorna visat på att jag kan lita på honom, att jag inte behöver oroa mig. Det har gett resultat både i jobbet och rent privat.


Jag har bestämt mig, jag ska ge allt!

Av livinginspringgarden - 18 mars 2011 13:30

Är precis hemkommen från en begravning. Det var ingen släkting, ingen jag hade kännt speciellt länge eller djupt heller för den delen, men det var ändå en person som hade satt spår i mitt hjärta. När jag satt där, längst ner i bänkraderna, och såg hennes nära och kära ta farväl slog det mig. Detta måste vara en av de sorgligaste men även det finaste stunderna vi får vara med om!


Hittade inga ord, hade ingen kraft och tappade modet, smög ut ur lokalen utan att säga eller göra något...

Av livinginspringgarden - 14 mars 2011 10:46

Hur kommer det sig att jag nästan alltid tvättar in i det sista när jag ska åka bort? Så är det iaf även denna gång. Om några timmar sätter jag mig på tåget för en utbildningsvecka på Götabro, kanske mer kännt som "v.11".  Tror det kommer bli väldigt bra när jag väl är där men just nu har jag ingen som helst lust...

 

Har varit ledig den här helgen oså nu åker jag iväg hela veckan, tur att jag kommer hem till fredagshänget och att jag fick träffa några av ungdomarna igår, annars hade jag nog haft på tok för stor abstinens!

 

Hoppas på att få ut riktigt mycket under veckan och komma hem med nya, fräscha idéer så att vi kan fortsätta med det arbete vi har startat.

Av livinginspringgarden - 14 mars 2011 00:30

Finns det något så som en perfekt söndag!?

Isf har jag nog haft en sån idag :)


Började dagen med en film innan det var dags att gå på gudstjänst. Filmen var halvbra men ändå sevärd, skapade en skön ledighetskänsla som sen höll i sig resten av dagen. Efter gudstjänsten blev det som vanligt en hel del snack och lite verkstad, men efter ett tag fick vi ändå ett ryck, eller var det kanske så att hungern började göra sig påminnd!? Så ett lagom stort gäng begav sig till närmaste mataffär för att införskaffa några väl utvalda råvaror som sedan förvandlades till en utsökt måltid - hemgjorda hamburgare. Tror att vi alla åt tills vi var mer än nöjda, men gott var det!


När stora delar av eftermiddagen hade passerat tog vi oss till sporthallen där en väldigt spännande volleyboll match utspelade sig. Ett par timmar senare styrd vi åter stegen hemåt, denna gång med en film i sikte.


Filmen är nu slut, diskberget är bestiget och lugnet har infunnit säg.

Helt enkelt en perfekt söndag!

Av livinginspringgarden - 11 mars 2011 08:42

  


Ett lås betyder inte alltid att vägen framför dig är stängd.

Det kan ju vara så att du bara behöver hitta nyckeln!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards